Hírlevél feliratkozás

Találkozzunk...

Élő közvetítés az Energia 2.0 Futamról - VASÁRNAP

Egy rendezvény, amely egy kicsit megváltoztatta Budapest életét. Olyan izgalmas autó- és motorversenynek adott helyet az Andrássy út, ahol a járművek nem szennyezték a levegőt, nem voltak zajosak, és bebizonyították, hogy van alternatívája a környezet-, egészség- és pénztárcakárosító pöfögésnek. Közvetítésünkben lépésről-lépésre visszaidézheti az eseményeket képekkel, videókkal, időeredményekkel.

17.12
Az MVM Zrt. vezérigazgatója, kommunikációs igazgatója, valamint a versenyigazgató átadták a díjakat a kategóriák győzteseinek, továbbá egy fair play díj is átadásra került a legsportszerűbb csapat, a Gabev tagjai részére, egy kék zászló nélküli előzékenyséért. A Bajnokok Köre után megnyíltak a kapuk, 19 óráig bárki megtekintheti az alternatív hajtású járműveket, amelyek által szebb lesz mindannyiunk jövője. Ezekkel a képekkel búcsúzunk. A végeredmény hamarosan elérhető lesz honlapunkon. Köszönjük a figyelmet!


A résztvevők


A szervezők

16.13
Az elektromos gokartok villámgyors futamával véget ért a versenyszámok folyamata. Következik az eredményhirdetés, utána pedig megnyílik a boxutca minden érdeklődő előtt. Az utulsó futamok eredményei jönnek.

Prototípus:
1. Willisits Team: 40:51.641
2. EV-Sport szlalom team: 40:23.364
3. Energiacentrum: 40:50.628
4. Leila Motors Team: n.m.i.

Versenyautó kategória:
1. BME FRT FSElectric (BME Formula Racing Team): 40:19.483
2. DE High Voltage: 39.35.006 (+12 kör)

Elektro GO-Kart:
1. 39 MVM gokart: 4:18.316
2. 38 MVM gokart: 4:18.787
3. 43 MVM gokart: 4:27.404
4. 41 MVM gokart: 4:44.603
5. 42 MVM gokart: 4:44.915
6. 40 MVM gokart: n.m.i.

15.32
Ez a versenyautós futam már elhozta az igazi száguldást. "Valaki fogja vissza a kis Fityót" - mondá Rákóczi Ferenc.

15.11
Leintették a Szériaautó kategória futamát, s elindult a Versenyautó és Prototípus kategóriák közös futama. A "Széria" futam valójában újfent kevert mezőny volt, ennek megfelelően jelezzük a két kategória végeredményét.

Szériaautó:
1. Business Lease Hungary: 29:57.992
2. Villanyverda: 30:47.670
3. BIRDIE: 30:42.071

Szériaautó átalakítás:
1. E-Life: 29:29.155 (33 kör)
2. TZ-ELMA: 30:21.231 (33 kör)
3. ELMŰ ÉMÁSZ E-mobility Team: 30:50.024 (32 kör)
4. Gabacar: 30:17.545 (31 kör)
5. OMON: 26:12.170 (28 kör)
6. Tribrid Csapat: 30:26.237 (25 kör)
7. ElectroAuto (19): 30:52.474 (22 kör)
8. ElectroAuto (18): 30:42.600 (18 kör)


Hollandiából érkezett a Szériaautó kategória győztes járműve

14.40
Befutottak az átalakított szériautók, kivéve a tűzpiros Trabant Evolutiont (ha minden igaz, eredetileg ilyen színben nem gyártották a legendás járgányt), merthogy a célegyenesben lerobbant. Ez a legkevésbé megfelelő hely a kiállásra, mivel hajszálnyi hely maradt a többi versenyző számára a kikerüléshez. Aztán jöttek a csinos lányok, hogy egy kicsit felfrissítsék a hosszú távú versenyszámok nézőit. Rögtön ezt követően startoltak a Szériaautó kategória résztvevői.


A győztes E-Life elektromos Tipo és büszke sofőrje.

14.03
A felnőttek pályája mellett a gyermekek is kipróbálhatják vezetési tudásukat a kifejezetten az ő képességeikhez alakított elektromos gokartokkal.

13.55
Lezajlott a Tanulmányautó és Napenergia kategória összevont futama, s máris elrajtolt az átalakított szériaautók versenye.

Napenergia:
1. PannonSolar: 20:02.649

Tanulmányautó:
1. Gyalogkakukk (BME-MOGI): 20:15.158
2. Műszakik Pneumobil Team: 21:20.774
3. SZE Pneumobil Team: 18:40.041 (+ 4 kör)

13.15
Baji Csaba, a Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatója nyitotta meg hivatalosan az Energia 2.0 Futamot, majd egy tiszteletkör erejéig elindította a Versenyauó kategória járműveit.

12.55
Véget ért a kétkerekűek futama. Hamarosan kezdődik a megnyitó.

Motorkerékpár:
1. Tech-Mobile: 10:00.627
2. WolfElectric: 10:45.804
3. Green-Scooter Team: 10:49.140
4. Fecsk-e: 10:52.529

Szériamotor:
1. Tech-Mobile: 10:22.965
2. ElectroAuto: 11:50.978
3. ElectroAuto: 10:38.973 (+ 1 kör)

 

12.32
Elrajtolt az első hivatalos versenyfutam, a Szériamotor és a Motorkerékpár kategória képviselői küzdenek egymással és az idővel.

12.20
A Famous Futam versenye is véget ért, amely nem volt mentes az izgalmaktól. Gumifalnak ütközés, előzések, cipővásárlás miatti hiányzás tarkította a zümmögést.

Famous Futam:
1. Katus Attila: 4:34.046
2. Kozman György: 4:55.099
3. Kovács Antal: 5:26.086
4. Görög Zita: 3:33.646 (+ 2 kör)
5. LEPE: 2:51.397 (+ 3 kör)
6. Bárdosi Sándor: n.m.i.

11.55
Befejeződött az ismert személyiségek időmérő edzése, amelynek eredménye alapján az egyetlen hölgy, Görög Zita tisztesen helytállt a férfias mezőnyben.

Famous Futam időmérő:
1. Kozman György: 45.589
2. Katus Attila: 45.986
3. Kovács Antal: 46.538
4. Bárdosi Sándor: 46.943
5. Görög Zita: 57.926
6. LEPE (Balkan Fanatic): 1:13.571

11.02
Rákóczi Ferenc műsorvezető és Földi Attila szakkommentátor vezeti át az időmérő és a versenyfutamok közötti blokkot. Hamarosan elrajtol a Famous futam, ahol hírességek versengenek az elektromos gokartokkal.

10.20
Véget értek az időmérők, folyamatosan közreadjuk az eredményeket.

Szériaautó-átalakítás:
1. 30-as ELMŰ ÉMÁSZ E-mobility Team: 49.523
2. 17-es E-Life: 50.019
3. 16-os Gabacar: 50.025
4. 21-es OMON: 50.567
5. 20-as TZ-ELMA: 54.006
6. 22-es Tribrid Csapat: 55.244
7. 19-es ElectroAuto: 1:29.178
8. 18-as ElectroAuto: 1:36.582

Szériamotor:
1. 23-as Tech-Mobile: 1:02.551
2. 24-as ElectroAuto: 1:05.938
3. 25-ös ElectroAuto: n.m.i.

Szériaautó:
1. 29-es Business Lease Hungary: 49.943
2. 27-es Villanyverda: 51.197
3. 26-os BIRDIE: 1:12.692

9.37
További időeredmények következnek.

Prorotípus kategória:
1. 7-es EV-Sport szlalom team: 43.112
2. 4-es Energiacentrum: 1.09.957
3. 3-as Leila Motors Team: n.m.i.
4. 6-os Willisits Team: n.m.i.

Tanulmányautók:
1. 55-ös Gyalogkakukk (BME-MOGI): 1.11.503
2. 9-es Műszakik Pneumobil Team: n.m.i.
3. 31-es SZE Pneumobil Team: n.m.i.

Motorkerékpár:
1. 15-ös Tech-Mobile: 53.372
2. 14-es WolfElectric: 1.00.240
3. 13-as Green-Scooter Team: 1.04.576
4. 12-es Fecsk-e: 1.04.838

9.25
Zajlanak tovább az időmérők, közben megállás nélkül folyik a finomhangolás a boxokban. Fejben mindennki már a délutáni versenyfutamokra készül, persze az előnyös pozíciókat és a végeredményt is befolyásolja, ki hogyan teljesít az időmérőn.

9.08
Íme az első időmérő futamok eredményei:

Elektro GO-KART:
1. 38-as MVM gokart: 41.357
2. 41-as MVM gokart: 41.503
3. 40-as MVM gokart: 42.106
4. 39-as MVM gokart: 42.139
5. 43-as MVM gokart: 46.328
6. 42-as MVM gokart: n.m.i (nincs mért idő)

Versenyautó:
1. 2-es BME FRT FSElectric: 40.598
2. 1-es DE High Voltage: 48.504

9.00
A versenyautók tempójával sem lehet kifogásunk, az átalakított szériaautók pedig főleg a hangjukkal (annak hiányával) hívják fel magukra a figyelmet.

8.35
Sebbesség tekintetében a rajthoz álló járművek királyai az elektromos gokartok. A pálya egyes szakaszain kb. 85 km/h-ra felgyorsulhatnak.

 

8.17
A csapatok és pályafelügyelők eligazítása után indulnak az időmérő edzések. Amíg szabad a pálya, járjunk körbe a rendhagyó arcot öltött Andrássy úton!

A Futam valójában szombat éjszaka vette kezdetét a pálya kialakítáával. A szervezők és a technikai munkatársak hajnalba nyúlóan dolgoztak, hogy reggel 6 órakor elkezdődhessen a szabadedzés.